Marketing Asszisztensi Feladatok

Webáruház feltöltés, weboldal készítés, keresőoptimalizálás, blogbejegyzések publikálása, facebook oldalkezelés, csoport admin feladatai, közösségi média moderáció, jogtiszta képek gyűjtése, árajánlatok bekérése/készítése, szöveg gépelése írott anyagból, vagy hanganyag alapján, szövegszerkesztés, szöveg helyesírásának ellenőrzése.

Marketing asszisztens feladatai

A fentiekben már tisztáztuk, hogy mit jelent az, ha valaki marketing asszisztens. Feladatait nem lehet egyértelműen meghatározni. A jelentéséből adódóan ez a szerepkör igen sokrétű és nagyban függ attól például, hogy mennyiben kap vagy nem kap szabad kezet a “fő marketingestől”. Sajnos vagy nem sajnos, gyakran előfordul, hogy a feladatok a kávéfőzéstől egészen a marketing stratégia kidolgozásáig az asszisztensre hárulnak. Persze ez koránt sem a legmegfelelőbb állapot.

A feladatkör függ attól is, hogy milyen cégnél, illetve, hogy milyen területen helyezkedik el a marketing asszisztens. Lehet, hogy egy adott területen más-más dolgok élveznek prioritást: pl. ha egy cég termékeivel inkább a fiatalokat célozza meg, akkor is mást kell csinálni, és akkor is, ha az idősebb generációnak szól a termék vagy a szolgáltatás.

A teljesség igénye nélkül – tekintve, hogy teljesen és egyértelműen nem meghatározhatók a marketing asszisztens feladatai, – alábbiakban egy ideális helyzetből kiindulva összegezzük a marketing asszisztens feladatait:

  • Segítségnyújtás egy már kialakított üzleti (marketing) folyamat működtetésében, lehetőség szerint egy (akár vázlatos) marketing terv alapján.
  • Közösségi média kommunikáció – különböző közösségi média felületek kezelése, frissítése.
  • Honlapon történő kommunikáció – pl. blogolással kapcsolatos feladatok (cikkírás, publikálás, frissítés stb.).
  • Fizetett hirdetések kezelése (meglévő hirdetési stratégia esetén) – pl. Facebook és AdWords (Google Ads) hirdetések, bannerhirdetések kezelése.
  • Hírlevél kommunikáció – saját online kommunikációs csatorna ügyfelek, feliratkozók, érdeklődők felé.
  • Elemzések, kimutatások készítése megadott szempontok alapján.
  • Segítséget nyújt marketing kiadványok, promóciós- vagy értékesítési anyagok összeállításában.

Online marketing asszisztens

Mivel az internet világát éljük, az online kommunikáció hiányával egy cég saját fennmaradását veszélyeztetheti. Az online jelenlét fontos, hiszen nagyban hozzájárul ahhoz, hogy nagy tömegeket érhessünk el termékeinkkel vagy szolgáltatásainkkal. Egy jó online marketing asszisztens feladata lényegében ugyanaz mint a marketing asszisztens fő feladata: munkájával segítsen tehermentesíteni a vezető marketingest (nevezzük őt akár marketing menedzsernek vagy marketing igazgatónak).

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük